Veivalg


Jeg står i livets mange veikryss
i møte med valg som må tas
tankene gis mange spørsmål
å ta stilling til

Hvilken vei er rett å følge nå
eller hvilken vei fører meg vill?

Vil jeg velge utifra magefølelsen
og følge intuisjonen min
eller utifra forestilte forventninger?

Vil jeg velge min vei
utifra hva jeg ønsker
eller vil jeg velge av frykt for å ikke strekke til?

Jeg lukker øynene
og puster dypt inn 
og legger merke til en øm hvisken 
ifra hjertet mitt
som forteller meg

at å velge veien fremover
handler om å tørre
og å satse på det å stole
på sin egen kraft
og evne til å velge å leve
etter sin egen overbevisning

og etterlate seg gjenkjennelige spor
på både allerede oppgåtte veier
og ugåtte veier hvor man selv
lager nye tråkk
til inspirasjon
for alle som en eller annen gang
velger sin egen vei
og utforsker ukjent territorium
i håp om å finne seg selv
  

Kommentarer

Populære innlegg