I tenkeboksen

Jeg er hovedfokus
i min egen spørretime

Jeg undrer, tenker
reflekterer
spør og svarer
Alt om hverandre

Jeg leter etter de rette svarene
og de riktige spørsmålene
å stille
til det å leve på en god måte

Jeg ønsker
å finne meg selv
i den beste versjonen jeg kan være

Jeg vil vokse
og være i stadig utvikling

Jeg vil strekke meg mot mål
og jobbe mot å nå drømmene

Jeg har gått i tenkeboksen
for å forstå hva jeg vil
og hva valgene fremover
skal være rettet mot

Ved å være undrende
til livet
finner jeg svarene 
på det å leve fullverdig
med verdighet og livsglede
i stedet for å kun eksistere
et helt liv uten egentlig å ha levd

Sulten på livet og med frie tanker
fortsetter jeg å stille spørsmål
og svare på dem
med øynene fylt
av livsgnist og nysgjerrighet



Kommentarer

Populære innlegg