Sorgens ansikt

Et besøk
som bringer
tårer til øyene

Som får hjertet 
til å gråte

Som vekker
til live lengsler 
som ikke lengre kan fylles

Som henter frem minner
om det som har vært
og som aldri blir igjen

Som minner meg på tap
og de jeg har mistet

Besøket mitt
bærer sorgens ansikt
og er kledd i svart

Jeg sørger
over det som er forbi
som jeg elsket så høyt

Men midt i tårene
og følelsen
av at hjertet brister

Så kjenner jeg kjærligheten
allikevel brenne i meg
sterk vakker og uslokkelig

I takknemlighet 
over muligheten 
for å ha mottatt den gaven 
det er å elske noen fullt og helt

Livet leves videre
med minnene sterkt levende

Til sorgen igjen 
pent takker for seg
og omsorgsfullt 
tar med seg tårene mine 
i sin verdsatte skattekiste  

Som rommer 
alle mine verdifulle minner
som nå står i gråtens fortegn












Kommentarer

Populære innlegg