Vårtid | Skifte

Vinden
kjærtegner huden
i ansiktet

Mens solstrålene
leker lyst og lett
med øynene

Varmen sprer seg
i kroppen
og det kjennes godt å leve

Jeg forbereder 
min indre hage på
vakre solskinnsdager dager 
og lyse lune kvelder

Der den blomstrer
hver dag i glede over våren 
og skyter nye knopper 
av livslyst over livet

Naturen synger en vårsang 
som gir gjenklang inni meg

Med løfte om en praktfull vårsymfoni
av utsprungne knopper 
og blomsterenger i livlig dans

Før årstiden forsiktig skifter  
og kler seg i årets sommerdrakt

Jeg lar min indre hage
følge årets tider 
i takt med naturens skifter

Der jeg betrakter mine egne årstider
skifte fra dvale til vekst 
til blomst og avblomstring

Akkurat nå står jeg i vår
i vent på sommer

Mens jeg nyter hvert øyeblikk
av skjønn forandring  
i meg selv og i naturen rundt meg

Som utfolder seg foran øynene mine
og fyller horisonten min 
med vakre variasjoner over vår 












Kommentarer

Populære innlegg