Bittersøte minner

Ettertenksom
lar jeg blikket falle
på det som har vært

Med vemod 
husker jeg på det 
som er forbi

Føler på en slags lengsel
til å gå videre
uten å miste erfaringen

Søker trøst i et håp
om at alle hendelser
virker sammen til det gode

Det er godt å kjenne 
dette håpet lyse
de gangene minnene
smaker bittersøtt

Livet er nå
og fortiden er forbi

Allikevel husker jeg
alt jeg har levd 
av øyeblikk hittil

Rik på minner og livserfaring
finner jeg sentrum av meg selv

Der jeg står trygt forankret
med sterke røtter i min egen jord

I det jeg puster inn livet nå
legger jeg vekk de bittersøte minnene

Og tillater bare 
den søte ettersmaken 
å bli værende med fremover

På livets skattejakt 
etter verdifulle minner  
til å fylle mitt hjertes skattekammer
i dagene som ligger foran meg










Kommentarer

Populære innlegg